Autostrada A2 otrzyma trzeci pas pomiędzy Łodzią i Warszawą

- Piotr Jędrzejak

3-pasmową autostradą A2 pojedziemy w 2024 roku, a być może jeszcze w 2023. 

Jeżeli kiedykolwiek podróżowaliście autostradą A2 na odcinku Warszawa – Łodź, z pewnością wiecie, że może tam być dość gęsto. A jeżeli mieliście wątpliwe szczęście trafić na tę trasę w czasie wzmożonego ruchu, na przykład przy okazji długich weekendów, to pewnie zgodzicie się, że ciężko przejechać nawet motocyklem. To jedna z najbardziej zatłoczonych dróg w Polsce. Niektórzy mają wątpliwości, czy A2 powinna być nazywana „autostradą”.

Na szczęście ten stan rzeczy niebawem ulegnie zmianie. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w czwartek 6. grudnia podpisał program inwestycyjny na budowę trzeciego pasa na autostradzie A2 z Warszawy do Łodzi.

Natężenie ruchu już teraz zbliża się do wartości granicznych, a po powstaniu Centralnego Portu Komunikacyjnego z pewnością byłoby jeszcze gorzej. Poszerzenie powstanie na całym odcinku o długości 88 km pomiędzy węzłami Łódź Północ oraz Pruszków, a także pomiędzy węzłami Pruszków i Konotopa (tutaj będzie to czwarty pas). Dodatkowe pasy znajdą się po wewnętrznych stronach jezdni, na szerokim pasie zieleni. W czasie budowy A2 został on przewidziany pod przyszłe poszerzenie autostrady.

Ponadto zlikwidowane zostaną niefunkcjonujące bramki do poboru opłat w Pruszkowie. Do tej pory stwarzały one zagrożenie oraz powodowały zatory, obowiązuje tam ograniczenie do 40 km/h.

Prace wstępne powinny zakończyć się do 2021 roku, a budowa potrwa do 3 lat, co oznacza, że 3-pasmową autostradą A2 pojedziemy w 2024 roku, a być może jeszcze w 2023. W planie jest także analiza stanu istniejącej infrastruktury i być może wymiana podbudowy i/lub warstwy ścieralnej istniejącej autostrady. Inwestycja pochłonie 700 mln złotych. W trakcie rozbudowy ruch na A2 nie zostanie wstrzymany, ale można spodziewać się zwężeń i utrudnień.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl