Co z przepisami dotyczącymi uprawnień do kierowania?

- Marcin Kukawka

Niewiele brakowało i sprawa byłaby rozwiązana. Gdyby Brunon K. zrealizował swój misterny plan wysadzenia całego Sejmu RP mielibyśmy niezły ambaras i po raz kolejny przepisy dotyczące uprawnień do kierowania odeszłyby pewnie na dalszy plan. Na szczęście Sejm jest cały, ale my tkwimy w legislacyjnej próżni.

Ustawa jest! Teoretycznie wchodzi w życie 19 stycznia 2013 roku, a wraz z nią szereg rozporządzeń i przepisów szczegółowo regulujących ustawowe pomysły rządzących. Niektóre z nich nawet zostały już opublikowane. Ich treści – szczególnie te dot. nauki jazdy na motocyklu – mądrościami nie grzeszą, ale najważniejsze, że są!

Ale realia są takie:

Ośrodki ruchu drogowego same, na własną rękę ogłaszają przetargi na realizację dla nich systemu teleinformatycznego do przeprowadzania egzaminów państwowych – czyli możemy się spodziewać, że w każdym województwie będzie działać to inaczej nie ma raczej już szans na wprowadzenie systemu, który miałby nadzorować tzw. okres próbny dla kierowców – czyli możemy się spodziewać kolejnego odroczenia wejścia w życie ustawy w tym zakresie.

Ośrodki szkolenia kierowców nie wiedzą do jakich zasad mają się przygotowywać, bo cała sprawa wisi pod wielkim znakiem zapytania i jak znam życie i polskie realia, pewnie dopiero w okolicach 15 stycznie dowiemy się co i jak.

I co najważniejsze – gratulacje należy złożyć temu, kto wymyślił, żeby wszystkie nowe zadania egzaminacyjne dla kat. A i pokrewnych wyznaczać na placach WORD i OSK w styczniu. Żyję już kilka lat w Polsce i odkąd pamiętam z reguły w styczniu jest mróz i pojawia się śnieg. Oczywiście wiem – dla chcącego nic trudnego, ale dlaczego chociaż raz nie można było zwyczajnie pomyśleć i wprowadzać takie zmiany np. wiosną?

To co, obstawiamy? Wejdzie w styczniu 2013 ustawa o kierujących czy nie?

Ja osobiście sądzę, że wejdą przepisy, które nakładają szereg obowiązków na OSK i ministerstwo nie przejmuje się zbytnio tym, że przedsiębiorcy nie wiedzą do jakich konkretnie zmian mają się przygotować – to przecież problem OSK, a nie ministra. Wszystko, co zależne od sfer rządzących, administracji publicznej i ośrodków egzaminowania, po raz kolejny zostanie odłożone w czasie aby spokojnie można było się do owych zmian przygotować.

Co z hucznie ogłaszaną poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego na skutek wejścia w życie nowej ustawy i nowej formuły egzaminu? W przypadku motocyklistów wyjścia niewątpliwie są dwa: spadnie ilość wypadków z udziałem młodych kierowców motocykli, bo ich zwyczajnie nie będzie na drogach – zadania egzaminacyjne wyeliminują ich w przedbiegach. Lub druga opcja – wypadki będzie powodować więcej ludzi bez prawa jazdy! Oto Polska właśnie!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl