MV Agusta Brutale 800 2016: bardziej sexy [dane, zdjęcia, film]

- Piotr Jędrzejak

Jak podkreśla MV Agusta: „Nowa Brutale 800 zmienia się kompletnie, mimo tego pozostając wierną sobie.”

Zmiany są duże, wymuszone między innymi normami Euro 4, ale Włosi nie mogą pozwolić sobie na popsucie tego modelu – w końcu Brutale to najlepiej sprzedająca się „marka” w 70-letniej historii MV Agusty.

Brutale 800 2016 przede wszystkim wygląda jeszcze lepiej. Reflektor przedni jest nie tylko ładniejszy, ale też w pełni LEDy. Boczne osłony mają zmieniony kształt, tak samo jak potężny, agresywny zbiornik. Zadupek jest teraz totalnie sexy, a dziura pod siedzeniem nadaje motocyklowi niesamowitej lekkości. Dbałość o szczegóły jest na najwyższym poziomie – zerknijcie chociażby na sety, czy uchwyt przedniej lampy. Nowości jest jeszcze kilka: tylna lampa, kierunkowskazy przy tablicy montowanej do wahaczu, dzielona kanapa, czy nowe zegary.

Brutale 800 2016 (6)

Trzycylindrowy silnik 798 ccm przeszedł sporo zmian, aby sprostać normom Euro 4. Moc spadła ze 125 KM do 116 KM. Moment obrotowy wzrósł z 81 Nm do 83 Nm przy 7600 obr/min i uwaga, aż 90% momentu jest dostępne już przy 3800 obr/min! Sprzęgło uślizgowe jest teraz obsługiwane hydraulicznie. Elektronika to komputer MVICS, który w tym przypadku oznacza pełen zestaw bajerów: kilka trybów jazdy, 8 poziomowa kontrola trakcji, czy regulowany ABS. Jak twierdzi MV Agusta, Brutale 800 jest jedynym motocyklem w swojej klasie, który posiada quickshifter w górę oraz w dół.

MV Agusta Brutale 800 2016 (1)

Geometria ramy uległa zmianom – rozstaw osi zwiększył się o 20 mm do 1400 mm, wyprzedzenie koła to teraz 103,5 mm zamiast 95 mm. MV Agusta przytyła o 8 kg i waży teraz 175 kg na sucho. Zawieszenie i hamulce to te same wyśmienite komponenty, jak w poprzedniej wersji. Nowa Brutale 800 stała się też pierwszym motocyklem, który seryjnie opuszcza fabrykę na nowych oponach Pirelli Diablo Rosso III.

MV Agusta Brutale 800 2016 (6)

Przy okazji MV Agusta ogłosiła kilka innych, mniejszych nowinek. Na rok 2016 modele F3, Turismo Veloce, Stradale, Dragster oraz Rivale będą miały silnik wykończony na czarno zamiast na srebrno. Dodatkowo Rivale dostanie nowy zbiornik o pojemności 16 zamiast 12,9 litra. Pokazano też wypasioną, limitowaną wersję Dragstera 800 Lewis Hamilton, o której poczytacie tutaj

B3 800 MY 2016.qxd:Layout 1

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl