Suzuki GSX-R1000 2017: model koncepcyjny gotowy w 95%

- Piotr Jędrzejak

Jako pierwszy superbike, Gixer 1000 będzie miał zmienne fazy rozrządu. Na rynek trafi pewnie w okolicach połowy 2016 roku.

Wiele plotek sugerowało, że w Mediolanie Japończycy zaprezentują nowego, litrowego Gixa oraz coś z turbosprężarką. Niestety, o turbo nie było mowy, a GSX-R 1000 został pokazany wyłącznie jako model koncepcyjny. Plotki mówią o premierze w połowie roku 2016, jako model 2017. Pod gradobiciem pytań, marketingowiec Suzuki przyznał, że „zaprezentowany model koncepcyjny jest gotowy w 95 procentach – estetycznie już nic się nie zmieni, a pozostałe modyfikacje dotyczą tylko specyfikacji silnika”. Mówi się, że do sprzedaży trafią dwie wersje Gixera, również w słabszej specyfikacji.

Suzuki GSX-R1000 2017 (7)

Oczywiście nie padły żadne konkrety dotyczące osiągów, ale w planach jest silnik ze zmiennymi fazami rozrządu (co oznacza również mocny dolny i średni zakres obrotów), podwójnymi wtryskiwaczami i dwoma sondami lambda. Nie zabraknie elektroniki, takiej jak quick shifter razem z downshifterem, kontrola startu, kontrola trakcji z 10 poziomami, kilka trybów jazdy czy wyścigowy ABS. Zawieszenie to wypasiona Showa (bez elektroniki), a hamulce to Brembo. Oświetlenie to w pełni LED, a zegary to wyświetlacz LCD.

Suzuki GSX-R1000 2017 (14)

Suzuki celuje aby zostać „królem sportowych litrów”, przy tym podkreślając, że nowy Gix będzie najbardziej aerodynamicznym, najlżejszym i najmocniejszym Gixem w historii Suzuki. Można spodziewać się poziomu 200 KM i 200 kg.

Zobaczcie promo koncepcyjnego Gixera 1000:

https://www.youtube.com/watch?v=rI6ZC74OkxE

Suzuki GSX-R1000 2017 (6) Suzuki GSX-R1000 2017 (4)Suzuki GSX-R1000 2017 (8)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl