BMW Concept Sunt G 310: tak będą wyglądały trzysetki od BMW?

- Piotr Jędrzejak

Jest kozacki. Ale do produkcji raczej nie wejdzie w zaprezentowanej tu formie. Czego możemy się więc spodziewać?

Plotki na temat małolitrażowych motocykli od BMW krążą po świecie już od bardzo dawna. W pierwszej połowie 2013 Niemcy połączyli się z indyjskim TVS, a na początku tego roku ustrzelony został pierwszy prototyp małego motocykla. Oczywiście oficjalnie BMW do niczego w związku z tym się nie przyznawało – do tej pory.

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (1)

Właśnie teraz BMW pochwaliło się oficjalnie swoim nowym motocyklem koncepcyjnym: Concept Stunt G 310. Prezentacja odbyła się na największych targach motocyklowych w Ameryce Południowej, w Sao Paulo – co dobrze wskazuje, w jaki rynek Niemcy celują swoimi małymi motocyklami. Jest też bardziej niż jasne, że grupą docelową mają być młodzi motocykliści szukający emocjonującego sprzętu.

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (5)

Zaprezentowany koncept to wersja stunterska i pomimo tego, że w takiej formie na pewno nie wejdzie do produkcji, jesteśmy pod wrażeniem – jest kozacki. BMW poprosiło o pomoc swojego nadwornego, niedawno emerytowanego stuntera, Chrisa Pfeiffera, a w efekcie powstał prawdziwie stunterski sprzęt. Zauważcie na przykład obecność HandBrake’a z dużą tarczą z tyłu, czy szpanersko ukryty wydech, który został zamontowany pionowo! Są też takie bajery, jak blokowany rolgaz, klatka, czy stelaże i pegi. Napęd też dopasowano odpowiednio do stuntu i jak widzicie na zdjęciach, Chris bawił się chyba całkiem nieźle.

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (6)

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (21)

Raczej niewiele z tych dodatków trafi do motocykla seryjnego, więc skupmy się na elementach stałych. Nie wiemy o nich niestety zbyt wiele. BMW podkreśla konstrukcję silnika – jest to jednocylindrowiec (pewnie o pojemności ok. 310 ccm), który przechylono do tyłu motocykla, a głowica została obrócona o 180 stopni. Takie rozwiązania pozwoliły osiągnąć krótki rozstaw osi w połączeniu z długim wahaczem, więc BMW zapewnia wysoką zwrotność i pewne prowadzenie.

Chcecie poznać więcej konkretów? My również, ale niestety musimy jeszcze trochę poczekać. Może w listopadzie na Eicmie dowiemy się więcej.

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (12)

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (14)

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (16)

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (17)

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (20)

BMW Concept Stunt G 310 oraz Chris Pfeiffer (22)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl